Grafik, Görüntüleme ve Çokluortam

Bu alan belki PC kullanıcılarının (özellikle genç olanlarının) en çok tanış oldukları alandır. Popülerliği hep var olan 'Bilgisayar Oyunları' görsel arayüzlerinde bu disiplinin bilimsel ürünlerini çok yoğun biçimde kullanırlar. Bu alanda bilgisayarlar aracılığı ile yapay görüntülerin nasıl oluşturulacağı ve bunların gerçek dünyadan kaydedilmiş görüntü ve 3 boyutlu bilgiyle nasıl entegre edileceği ile uğraşılır.

Bu alanın temel ilgilerini şöyle sıralayabiliriz:

*Gerçel zamanda 3 Boyutlu görüntü oluşturma (Bilgisayar oyunlarındaki gibi)
*Bilgisayarla canladırma (animasyon), özel efektler (Çizgi filmlerin tümü; pek çok bilim-kurgu filmindeki gibi)
*Video yakalama ve oluşturma, sıkıştırma, ağ üzerinden yollama (streaming) (MPEG sıkıştırma, internet üzerinden TV vb. gibi)
*Görüntü işlemleme (editing) ve modelleme (CT, MR, Ulrasonografi gibi tıbbi görüntülemeler, Sonar, Radar görüntüleri)

Bu disiplin uygulamalı matematiğin pek çok dalından yararlanır. Ancak matematik disiplini bu tür problemlerin çözümlerinin çerçevesinin oluşturulmasında yardımcıdır. Bilgisayar bilimlerinin en önemli tasası ve uğraşı bir işi hızlı yapabilmektir. Dolayısı ile matematik çerçevede tanımlanmış soruna özellikle bilgisayar biliminin Algoritma ve Veri yapıları öğretisi aracılığı ile hızlı çözümler bulunulur. Aslı uğraş buradadır.

Hiç yorum yok: