Bilgisayarımda XXX çalışmıyordu, tanışım bir bilgisayar mühendisinden yardım istedim, çalıştıramadı, başka birisi ise geldi, birşeyler yaptı, sorun çözüldü. Nasıl bilgisayar mühendisi bu?

Bilgisayar Mühendisliği öğretim üyesi/öğrencisi/mezunu olarak, bu, çok karşılaştığımız bir durum. Windows gibi işletim sistemleri 'müdahaleye kapalı' olarak tasarlanmışlardır. Bu, bir otomobilin çeşitli bölümlerinin erişilemez, açılamaz olarak imal edilmesine benzemektedir. Böyle bir işletim sisteminde, doğan sorunu gidermek yönünde sistematik metotlar çaresiz kalmaktadır. 'Resmin' hemen hiç görülemediği bu durumlarda çözüm bilgiden ziyade, böyle bir durumla daha önce karşılaşılıp karşılaşılmadığı ve bu durumda körlemesine yapılan, işe yaraması/yaramaması durumunda nedenin bilinemediği müdahalelerin ne olduğunu anımsamak yolu ile bulunmaktadır. Bu durumda ise bilgisayar mühendisliği mensubunun bir üstünlüğü yoktur. Hatta, bu bağlamda dezavantajlı olduğu bile söylenebilir. O, zamanını körlemesine denemeler yapıp sonuçlarını gözlemlemekten ziyade, sistematik, bilimsel bilgileri edinmek ve özümsemek ile geçirmektedir.

Böyle durumlarda, başvurduğunuz kişiye XXX sorunları konusunda deneyim sahibi olup olmadığını sormanızı öneririz

Hiç yorum yok: